A Swedish top Blog about Barcelona FC, Read Barcelonaplayers comments after the Al-Ahly game

Posted on July 27, 2009. Filed under: La Liga, Soccer, Transfers | Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , |

Read more here

Fotbollsbloggen ROBI’S BLAUGRANA

All about FC Barcelona, the team, players and their matches

Spelarkommentarer efter matchen mot Al-Ahly på söndagen

Här kommer några spelares kommentarer efter söndagens match.
Eidur Gudjohnsen: ”Idag var det lägre tempo än var det var mot Tottenham, men det är normalt när man spelar två matcher på tre dagar”. ”Vi har jobbat bra under träningarna den här veckan som förberedelse inför den kommande säsongen”. ”De unga spelarna är här för att lära”. ”Ibrahimovic är en spelare av god kaliber. Han gör mål, är tekniska och mycket stark. Jag hoppas att han kan hjälpa oss att fortsätta vinna titlar”.
Pedro: ”Vi var inte vana att spela den här tiden på dagen, men vi lyckades ganska bra ändå. De började mycket starkt, men vi kunde ändå vinna”. ”Jag vill gärna stanna i förstalaget, men skulle jag komma till Barca Atletic är det inga problem”.
Marc Muniesa: Vi kan dra positiva slutsatser från de här två matcherna som slutade med en klar seger och ett oavgjort resultat och vi spelade mycket bra”. ”Jag känner mig mycket bra, mycket lugn. Kollegorna gjorde allt mycket lättare på plan”. ”Tränaren gratulerade oss alla. Jag antar att i morgon är det tillbaka till Barca Atleic och starta på nytt”.
Rueda: Målet gav mig mycket glädje. Jag har försökt tidigare när det bara har varit minuter kvar, men har inte lyckats. Den här gången gick det bra. Men sanningen är att jag har försökt många gånger”. ”Jag är mycket glad över att få ha spelat här och göra ett av målen”. ”Jag förmodar att mellan idag och i morgon kommer vi att få veta vilka som ska tillbaka till Barca Atletic”.

Buy tickets and travelpackages to Barcelona click here

To read more about the latest news about Barcelona click here

To read more about the latest news about Zlatan Ibrahimovic click here

Make a Comment

Leave a Reply

Liked it here?
Why not try sites on the blogroll...

