www.tailorevents.se/melodifestivalen2009/biljetter/vip-paket

Posted on July 30, 2009. Filed under: Melodifestivalen | Tags: , , , , , , , , , , |

biljett nyheter med länkar till artiklar om biljetter och vip-biljetter till melodifestivalen

Biljettsläpp till

Melodifestivalen

försenas

Biljettsläppen till Melodifestivalen har försenats. Biljetterna skulle släppas nu på fredag, men så blir det alltså inte. – Vad jag har hört är att i mitten av oktober kommer man att släppa biljetterna. Så snart vi vet det kommer vi naturligtvis lägga ut det på våran hemsida, säger Västerås Turistbyråchef Pernilla Törngren.

Qtees article om vinn melodifestivalbiljetter

I samarbete med Tailor Events som har alla rättigheter till särskilda “VIP paket” i årets Melodifestival kan du vinna 2 platser till generepet i Globen om köpter ett av dessa paket.. Varje köpt “VIP paket” ger en lott på vilken du kan vinna ytterligare 2 biljetter. “VIP paketen” innehåller en festlig middag med underhållning i anslutning till spelplatserna och därefter fina platser till själva evenemanget. Spelplatser är Malmö, Göteborg, Norrköping, Leksand, Skellefteå och Stockholm.
Kanske har du eller din familj kunder eller vänner att bjuda med på denna årets stora musikhändelse i Sverige. Ange Qtee när du bokar så är du med i utlottningen av de 2 platserna. Läs mer om de olika spelplatserna och hur du anmäler dig. Klicka här

Här är alla låtskrivare och artister för melodifestivalen 2009

Då var det klart vilka låtar +låtskrivare som är med i nästa års Melodifestival

Bidrag 1: ”I got you” av Rodrigo Pencheff och Tobias Karlsson.

Bidrag 2: ”Stay the night” av Anders Hansson, Mårten Sandén, Andreas Lundstedt, Tess Merkel och Lina Hedlund.

Bidrag 3: ”Love, love, love” Anders Hansson.

Bidrag 4: ”Show me heaven”

Bidrag 5: ”Med hjärtat fyllt av ljus” av Ingela ”Pling Forsman”, Bobby Ljunggren

Bidrag 6:

Bidrag 7: “What if?”

Bidrag 8: “Så vill stjärnorna” av Ingela Pling Forsman, Bobby Ljunggren och Marcos Ubeda.

Bidrag 9: “Människobarn” av Ingela Pling Forsman, Bobby Ljunggren och Henrik Wikström.

Bidrag 10: “Never been here before” av Jennifer Brown och Peter Kvint.

Bidrag 11: “Tick tock” av Johan Nylander och Matti Alfonsetti.

Bidrag 12: “Killing me tenderly” av Amir Ali, Henrik Wikström, Tobbe Pettersen.

Bidrag 13: “Its my life” av Alexander Bard, Bobby Ljunggren, Oskar Holter.

Bidrag 14: “Moving On” av Sarah Dawn Finer och Fredrik Kempe.

Bidrag 15: ”Hope and glory” av Fredrik Kempe, Måns Zelmerlöw och Henrik Wikström.

Bidrag 16: ”Higher” av Johan Fjelström, Johan Udd och Johan Becker.

Bidrag 17: ”You’re not alone” av Fredrik Kempe, Alexander Bard och Anders Hansson.

Bidrag 18: ”Snälla snälla” av Caroline af Ugglas och Heniz Liljedahl

Bidrag 19: ”Här för mig själv” av Thomas G:son och Marcos Ubeda.

(Saxat från Aftonbladet)

Spontant kan jag säga att jag inte är nöjd alls…
Samma gamla låtskrivare år ut och år in.
Thomas G:son
Marcos Ubeda
Fredrik Kempe
Ingela Pling Forsman
Bobby Ljunggren

se här vilka som varit med i idol som du kan se om du köper melodifestivalbiljetter

Idoler i Melodifestivalen från Schlagerpinglan

2009-03-01 (söndag)

Schlagerpinglan: Aftonbladet skriver i dag om ett

ämne som jag lite då och då kommer tillbaka till här i bloggen: ex-Idoler i Melodifestivalen. Jag sticker inte under stol med att jag, allt sedan Magnus Carlsson så orättvist blivit utröstad 2007, gnisslat tänderna varje gång en ny Idol meddelats som artist i Melodifestivalen.

I år har inte mindre än tre bidrag framförts av ex-Idoler och alla tre gick direkt till Globen. Skulle de verkligen kommit dit utan sin röstningsarmé? Tveksamt i några fall. Här följer en del funderingar om Idol-bidragen.

Idoler i Melodifestivalen 2009:
Måns Zelmerlöw – ”Hope & Glory”
E.M.D. – ”Baby Goodbye”
Agnes – ”Love Love Love”

Måns Zelmerlöw – ”Hope & Glory”
Plus: Måns är en väldigt bra artist med stor utstrålning. Framträdandet är väl genomtänkt och proffsigt utfört.
Minus: Låten är en dussinprodukt. Endast partiet där han sjunger “don’t stop” är intressant och det borde inte räcka för en Moskva-biljett.

E.M.D. – ”Baby Goodbye”
Plus: Snygga kläder.
Minus: Låten är ganska ointressant. Två av killarna verkar dessutom ha problem med att gå och sjunga samtidigt, vilket fördärvar väldigt mycket för den som tittar. Kanske gör de ett säkrare framträdande i Globen?

Agnes – ”Love Love Love”
Plus: Låten, som jag tyckte var väldigt “blurrig” i går, blir allt bättre och bättre för varje lyssning.
Minus: Det sprudlande glada framträdande som behövdes för att lyfta låten saknades. Agnes var väldigt frånvarande. Kanske var det nerver? Kanske blir det bättre i Globen?

Schlagerpinglan: Två av de bidrag som jag fastnat för i år, Star Pilots ”Higher” och Lili & Susies ”Show Me Heaven”, förlorade i dueller med ex-Idoler men detta “skyller” jag inte enbart på Idol-fansen.

Att Lili & Susie förlorade mot Måns “Hope & Glory” och att E.M.D. slog ut Red Fox har nog mer med tycke och smak att göra än ren idol-röstning. Däremot är jag övertygad om att Agnes knappast skulle kunnat besegra Star Pilots utan sin lilla röstningsarmé. Det är dock sådant som händer. Helt rättvist blir det aldrig.

Trots att alla tre Idolerna tog sig direkt till Globen så gnisslar jag inte tänderna över det. Varför? Bättre med tre Idoler som slåss om samma röster än en ensam som tar alla själv. ;)

Det gör att de som vill välja att lägga sin röst på en bra ESC-kandidat i stället för att idol-rösta har större chans att göra sin röst hörd och det är ju positivt. Det är ju trots allt Eurovision Song Contest 2009 som allt detta handlar om. Låt inte ex-Idolernas söta leenden få er att glömma det.

Semifinal 2, 2009-02-14

Blogginlägg | 2009-02-14 |

Melodifestivalen 2009, MF2009, Melodifestivalen, MF

©SVT

Så, då var det dags. 60 sekunders versioner blir hela, nu med bild. Och här sitter jag och ska ge min syn på saken. Melodifestivalen kommer även följas av min fiktiva familj… Stina, Thore, Lisa, Pelle och Oscar är bänkade i en medelstor stad, i ett medelstort hus och skall klargöra hur jag tror svenska folket tänker ikväll.

Förra veckan gick det inte alls, vare sig mina tips eller familjens funkade. Fick trots allt fram ett medelbetyg på semifinal ett för 2009, 2,4.

Summorna på tidigare års startfält (skala 1 – 5) efter alla fyra deltävlingar är: 2002 2,9, 2003 2,9, 2004 2,6, 2005 2,0, 2006 2,4, 2007 2,3 och 2008 2,2.

Så nu kör vi… (som senast, Svenssons åsikter i kursivt).

Lili & Sussie “Show me heaven”

En pastellklar smällkaramell som bara gör mig glad, och Lili är forfarande en babe utan like. Handklappssticket gav mig ståpäls, helt otroligt. Välkomna tillbaks!

“Men mamma, dom har ju inte ens botox” sa Lisa, men samtidigt kan hon inte sitta still en stund, och med Pelle stuffar dom runt till låten. Oscar låter mer som han har ont och faller in i 80 tals koma, han tycker det är hysteriskt bra. Thore frustar något om att dom är lika läckra som tidigare… Tror tom glasögonen immar igen något.

Lasse Lindh & bandet “Jag ska slåss i dina kvarter”

Funkar inte lika bra som Lasse 2008 för mig, lite för brötigt för min smak, så även om det är allt annat än dåligt så får vi nog ses i Ipoden sitället Lasse.

Samma reaktion från Lisa och Pelle som under låt ett, “Det går inte att sitta stilla juh” skriker Lisa. Mamma titta och frågar kan han inte stå still på scén iaf? Pappa läser tidningen och Oscar skakar på huvudet och mumlar något om “synd på så rara ärtor”.

Jennifer Brown “Never been here before”

Hennes första platta är en av de mest spelade genom åren hos mig, och jag hoppades på en ballad i samma skola som den. Men där hamnade vi tyvärr inte, dock är det lång ifrån intrycket från en minutsklippet på SVT, klar radiofavorit i vår. Rix FM slår nog volter av glädje redan. Och jag med tror jag… Riktigt bra.

Stina: – Men så vackert, men vad har hon på sig?”, Lisa som stuffat runt till två bidrag tidigare försvinner iväg för att hämta sin mobil. Pelle bryr sig inte alls om Jennifer, men både Oscar och Thore är överens, helt otroligt bra!!!

H.E.A.T “1000 miles”

Jag föll ju en smula för Poodles när dom var med så jag är inte helt anti den här genren, men det här var inte kul trots en rejält frustande het refräng. För mellan refrängerna händer noll och inget.

Medans Stina, Lisa och Oscar stirrar med av skräck vidöppna ögon och väser ihop att detta får inte hända! så vaknar männen i familjen och man ser tom Thore fingra efter sin mobil för att slå ett 099 nummer.

Markoolio “Kärlekssång från mig”

Min första tanke är “varför hatar alla kavajen”? Jag tycker den är skitsnygg. Men sedan slår det mig att låten? Vad är detta? Inte ens allt som händer på scén kan dölja ett platt fall.

Alla vuxna hemma Svensson börjar pyssla med annat, men Pelle har 100% koncentration och skriker så grannarna hör det: – MAMMA! får jag ringa?

Amy Diamond “Its my life”

Jag hade inte ens tänk på att Bard var inblandad i den här låten, men men… Snacka om miss. Men hur mycket Judy Garland får en artist vara? Och vilket proffs hon är! Ja, jag gillar den här hopp pop låten. Tror tyvärr inte den har en suck ikväll.

Lisa “Men hon är 17 år, varför klär hon sig som 12?” Oscar, “Ja var inte Rihanna i samma ålder då hon halvnaken slog igenom?”, men båda enas om att låten är helt OK. Pelle är i sjunde himlen, Amy Diamond är ju så SÖT! Mamma och pappa är däremot rätt kyliga till den hoppiga refrängen.

Cookies and Beans “What if”

Från La Roxx till detta? Nej, jag kan inte riktigt komma över att man går från en av mina MF favoriter genom 2000 talet till detta. Jag har tom svårt att avgöra om det är bra för sin genre för jag tycker det är så extremt dåligt.

Thore och mamma Stina ler nöjt och börjar tralla med redan i första refrängen. Övriga i familjen ser en chans till att ringa kompisar, gå på muggen eller köra en nyinköpt bil över ryamattan.

Måns Zelmerlöw “Hope and Glory”

Kombon Kempe, Wikström och Zelmerlöw. Ja, hjärtat börja slå snabbare bara man såg namnen. Kempe som är en personlig favorit för mig, Wikström som borde ta Måns smeknamn mums-mums från honom och så Måns “utrstålning” Zelmerlöw då?

Och visst är det bra, även om jag blir galen av att inte kunna komma på vilken låt verserna påminner om… Men vänta det kommer en dag. Och jag kommer hoppa runt till den här, men här ikväll nu? Nej det funkar inte 100% för mig tyvärr. Dock kommer det funka i verkliga livet så var inte rädd Måns.

Detta hade hela familjen laddat inför, alla från mor till gästen Oscar älskar Måns, men efteråt har man delat sig. Lisa, Oscar och Pelle älskade Måns låt. Övriga är mer kalla till det här.

Så det är svårt det här. Jag vill ha Lili & Sussie och Jennifer till Globen direkt.

Andra chansen kan Amy och Lasse Lindh få i hård konkurrens med Måns.

Övriga är det hej och tack till för den här gången.

Hur tror jag Svenska folket, med mina fiktiva Svenssons som mall, har röstat då?

Måns Z och HEAT till Globen

Jennifer och Lili & Sussie till andra chansen

Utl juryn… Lasse Lindh

Make a Comment

Leave a comment

Liked it here?
Why not try sites on the blogroll...